Drodzy użytkownicy! Wszystkie materiały dostępne na stronie zostały przetłumaczone z innych języków. Chcemy przeprosić za jakość tekstów, mamy jednak nadzieję, że będą one przydatne. Pozdrawiamy, Administracja. E-mail: admin@plmedbook.com

Napoje energetyczne związane z zapaleniem wątroby w nowym studium przypadku

Większość z nas spożywała napoje energetyczne w tym czy innym punkcie, albo z powodu zbliżającego się terminu, albo podczas zabawy nocnej. Chociaż napoje energetyczne są często postrzegane jako nieszkodliwe, nowy opis przypadku łączy napoje z uszkodzeniem wątroby, po tym, jak wcześniej zdrowy człowiek rozwinął zapalenie wątroby, przyjmując zbyt dużo.

[dwie niebieskie puszki po napojach energetycznych]

W Stanach Zjednoczonych większość napojów energetycznych konsumowana jest przez młodych mężczyzn w wieku 18-34 lat. Prawie jedna trzecia nastolatków w wieku 12-17 lat regularnie spożywa napoje energetyczne, informuje National Center for Complementary and Integrative Health (NCCIH).

W latach 2007-2011 liczba wizyt na oddziałach ratownictwa medycznego w USA wzrosła dwukrotnie. Główne obawy dotyczą jednoczesnego stosowania napojów energetycznych z alkoholem, co prowadzi do nadmiernego upijania się.

Jeśli chodzi o zawartość napoju energetycznego, uważa się, że kofeina i cukier stanowią największe zagrożenie dla zdrowia konsumentów.

Zgodnie z nowym raportem przypadku może jednak występować coś z napojami energetycznymi, które mogą powodować uszkodzenie wątroby.

Raport opisuje 50-letniego mężczyznę, który został przyjęty do szpitala z powodu ostrego zapalenia wątroby. Według doniesień pacjent spożywał od czterech do pięciu napojów energetycznych dziennie przez ponad 3 tygodnie.

Jest to bardzo rzadkie zjawisko; jest tylko jeden inny przypadek, w którym 22-letnia kobieta zapadła na ostre zapalenie wątroby z nadmiernego spożywania napojów energetycznych.

Mężczyzna spożywał od czterech do pięciu napojów energetycznych dziennie przez 3 tygodnie

Ten najnowszy przypadek – zgłoszony przez dr Jennifer Nicole Harb z University of Florida College of Medicine i kolegów – został opublikowany w czasopiśmie.

Mężczyzna był wcześniej zdrowy. Nie zgłosił żadnych zmian w swojej diecie lub spożyciu alkoholu, ani nie przyjmował żadnych leków na receptę lub bez recepty. Nie spożywał też żadnych nielegalnych narkotyków i nie miał historii choroby wątroby w rodzinie.

Jednak przez 3 tygodnie poprzedzające jego hospitalizację zaczął spożywać napoje energetyczne, aby nadążyć za ciężkim obciążeniem jako pracownik budowlany.

Po 3-tygodniowym okresie zaczął się pojawiać objawy takie jak ogólne złe samopoczucie, anoreksja, ostry ból brzucha, nudności i wymioty. Pacjent zaniepokoił się, gdy objawy te towarzyszyły żółtaczką i ciemnym moczem.

Nadmiar niacyny winien za ostre zapalenie wątroby

Po zbadaniu okazało się, że liczba enzymów zwanych transaminazami była podwyższona, co wskazuje na uszkodzenie wątroby. Biopsja wątroby wykazała ostre zapalenie wątroby, a lekarze znaleźli również dowody przewlekłego zakażenia wirusem zapalenia wątroby typu C.

„Chociaż stwierdzono, że pacjent jest zakażony HCV [wirus zapalenia wątroby typu C], nie uważaliśmy, że HCV jest odpowiedzialne za jego ostre zapalenie wątroby” – wspominają lekarze w raporcie.

Lekarze wyjaśniają dalej, że ostre zapalenie wątroby było najprawdopodobniej wywołane nadmiernym spożyciem witaminy B3, znanej również jako niacyna.

Pacjent spożywał około 160-200 miligramów niacyny dziennie, co stanowi dwukrotność zalecanej dawki dziennej.

Chociaż te poziomy niacyny nie powinny powodować toksyczności, są one podobne do tych odnotowanych w jedynym innym przypadku zapalenia wątroby związanym z napojem energetycznym. Tam kobieta spożywała 300 miligramów niacyny dziennie, która w tamtym czasie była najniższą podawaną dawką powodującą toksyczność niacyny.

W przypadku nowego pacjenta objawy zostały usunięte do trzeciego dnia hospitalizacji, po dokładnej obserwacji i leczeniu.

Przerwał stosowanie napojów energetycznych i zalecono unikanie podobnych produktów zawierających witaminę B3 w przyszłości.

Suplementy diety i toksyczność wątroby

Prawie 50 procent przypadków niewydolności wątroby w USA jest spowodowanych przez uszkodzenie wątroby wywołane lekami (DILI), zgodnie z opisem przypadku.

Autorzy studium przypadku wskazują, że suplementy diety i ziołowe mogą być szkodliwe dla wątroby, pomimo naturalnych składników. Około 23 000 wizyt w oddziałach ratunkowych każdego roku jest związanych z suplementami diety.

Chociaż witaminy i suplementy diety zostały uznane za hepatotoksyny, nadal są ignorowane przez pacjentów i lekarzy, ostrzegają autorzy. Wynika to z powszechnego błędnego przekonania, że ​​ponieważ mają „naturalne składniki”, muszą być nieszkodliwe.

W większości przypadków podstawowe leczenie DILI polega po prostu na zatrzymaniu przyjmowania substancji powodującej uraz i oczekiwaniu na normalizację wątroby. Odzyskiwanie zwykle odbywa się za kilka dni.

Sprawa taka, jak ta opublikowana, może ostrzec lekarzy o szkodliwym działaniu napojów energetycznych i pomóc im szybciej i skuteczniej wyeliminować przyczynę zapalenia wątroby. Mamy nadzieję, że lekarze będą traktować takie przypadki szybciej i nie będą już ignorować możliwych negatywnych skutków, jakie witaminy, suplementy i pokrewne produkty mogą mieć na wątrobę.

Lekarze zalecają, aby pacjenci byli poinformowani o ryzyku toksyczności wątroby związanej z konsumpcją napojów energetycznych.

Autorzy dodają:

„Ponieważ rynek napojów energetycznych stale się rozwija, konsumenci powinni być świadomi potencjalnego ryzyka związanego z ich różnymi składnikami Witaminy i składniki odżywcze, takie jak niacyna, są obecne w ilościach, które znacznie przekraczają zalecane dzienne spożycie, stwarzając wysokie ryzyko dla nich. szkodliwa akumulacja i toksyczność. „

Przeczytaj o negatywnych skutkach, jakie napoje energetyczne mogą mieć dla serca.

Like this post? Please share to your friends: